abbyopcruise.reismee.nl

Exit Hamburg

Hallo!

Gisteren zijn we na het inchecken onze hut gaan bekijken en daarna hadden we een veiligheidsoefening. Toen 'even' uitpakken en naar een bijeenkomst over het leven aan boord en mogelijke excursies. Om half 6 mochten we aanschuiven voor het diner. We hebben genoten van vier gangen en daarna een deel van het schip verkend en zijn geƫindigd in een van de bars voor een lekkere cocktail. Terug in de hut stond het babybedje al klaar en lag het dagprogramma voor vandaag al klaar. We hebben heerlijk geslapen en zagen 's ochtends alweer land.

Op dit moment vaart het schip weg uit de haven van Hamburg. Vanmorgen hebben we genoten van een ontbijt in de hut en daarna hebben we wat broodjes via de roomservice besteld, zodat we die mee konden nemen voor de lunch. Rond 11 uur zijn we namelijk van boord gegaan en hebben tot 17 uur Hamburg verkend. Eerst lekker gelopen en daarna met een toeristische bus een stadsrondrit langs de hoogtepunten gemaakt. Abby heeft vooral veel geslapen, dus we hebben het weer makkelijk gehad :-) We kregen zelfs een euro korting per persoon op de tour, omdat we een kind bij ons hadden ;-) Terug op de boot zijn we even langs het dinerbuffet gelopen en als toetje een heerlijke milkshake genaamd 'Death by chocolate'.. Nu genieten we van het uitzicht op een langzaam donker wordend Hamburg.

Er loopt bijna niemand voorbij zonder even in de kinderwagen te gluren en complimenten te uiten over onze (and I quote!) prachtige baby :-) Abby geniet enorm van de aandacht en lacht tegen iedereen. Morgen gaan we het schip verder verkennen, want dan hebben we een hele dag op zee. 's Avonds is het eerste gala waar we de kapitein en officieren zien, dus dan gaan we op chique.

Wordt vervolgd als we weer internet hebben..

Groetjes,
Michal, Lydia en Abby